Gyümölcsöző Együttműködés

 
 

Grape Chatbot alkalmazás az ügyfél-kommunikáció forradalmasítására

 

A kiélezett versenyhelyzet és egyre inkább fokozódó ügyféligény közepette egyre jobban előtérbe kerül az egyes vállalatoknál (legyen az nagyvállalat vagy KKV) az ügyfélélmény fokozása, illetve az ügyfél lojalitásának, elköteleződésének növelése és lemorzsolódásának csökkentése a legkorszerűbb informatikai technológiák és alkalmazások felhasználásával.

A digitális transzformáció egyre inkább előtérbe helyezi a fejlett infokommunikációs technológiák használatát, és érezhető nyomás alá helyez minden olyan ügyfélélmény megközelítést (pl. Interactive Voice Response alapú call center megoldások), ami már nem teljes körűen felel meg a modern kor követelményeinek.

Amennyiben Ön perszonalizált ügyfélkapcsolatot kíván létesíteni Ügyfeleivel és erre a legkorszerűbb technológiát kívánja használni az ügyfélélmény fokozása, valamint az ügyfél lemorzsolódás megállítása végett a manapság népszerű chat-platformra, és közösségi alkalmazás környezetbe integrálva, úgy Önnek ajánljuk a Grape Chatbot megoldást.

 

A Grape Chatbot alkalmazás a Microsoft Bot Framework publikus felhő szolgáltatásain alapulva biztosít lehetőséget, hogy a Vállalatok Ügyfeleiket testre szabottan, a legelterjedtebb közösségi média alkalmazásokba (Facebook Messenger, Twitter, Whatsapp, Skype vagy Viber) ágyazottan  szólítsák meg és menedzseljék a nyújtott termékek vagy szolgáltatások hatékonyabb igénybevételét, legyen szó ügyfélszolgálati, értékesítési vagy marketing célú kommunikációról. A Chatbot alkalmas továbbá arra is, hogy a Vállalatok akár céges image-ük, brand-jük, márkahűségük építése végett chatbot alkalmazásra építve biztosítsák PR alapú piaci jelenlétüket (pl. közösségi kollaboráció események, versenyek, játékok alkalmazásával).

 

Tapasztalatunk alapján a chatbot alkalmazás jelentősen felgyorsítja az interakciót Ügyfél és Vállalat között, legyen szó információszerzésről, vagy akár termék vagy szolgáltatás igénybevételéről (tranzaktálásról), miközben a perszonalizált üzenetek küldésével egy sajátosan különleges ügyfélélményt valósít meg azáltal, hogy az ügyfelek korábbi tranzakciói, bejegyzései historikusan rendelkezésre állnak és azok segítségével a rendszer mesterséges intelligencia révén képes legjobb ajánlásokat megfogalmazni az Ügyfél felé.

 

Grape Solutions Zrt. referencia-munkái, koncepciói Chatbot alkalmazást illetően:

  • Provident Pénzügyi Zrt. – termékajánló FinTech chatbot alkalmazás
  • Viala Kft. – Foodpanda/NetPincér ételrendelési folyamat chatbot alapokon
  • Wizzair Hungary Kft – Wizz Flightbook repjegy foglalás chatbot alapokon
  • Telenor Zrt. – Incidens kezelő rendszer chatbot alapokon

 

A Chatbot alkalmazásunk HealthBot néven (egészségügyi szcenáriókra, folyamatokra optimalizált chatbot alkalmazás) az idén az 1. Helyezést szerezte meg Az Invitech Innomax 2017 Business elnevezésű díjkiosztón, ahol a leginnovatívabb IT megoldások szálltak harcba egymással; a Grape megoldása több mint 170 IKT vállalat megoldásai közül lett kiválasztva.

 

Grape Chatbot potenciális vállalati forgatókönyvek:

  • Belső kollaboráció/folyamattámogatás megvalósítása (IVR kiegészítése vagy kiváltása)
  • IT fejlesztési területek számára incidens/hibajegy feldolgozási célra (Support service)
  • Értékesítési csatornák kiszélesítése (termékpromóciók, kampányok)
  • Bankok számára chatbanking alapú/FinTech érintettségű tranzakciós szolgáltatások kezelése (bankkártya tiltás, betétlekötés, PIN kód módosítás, stb.)

 

Grape Chatbot alkalmazás kulcs funkcionalitások:

  • Legelterjedtebb közösségi media app-okkal való teljeskörű integráció/ágyazottság (egyszeri fejlesztés, összes közösségi media csatorna elérés)
  • Mesterséges Intelligencia Microsoft LUIS (Language Understanding Intelligence Service) és Machine Learning alapú robosztus technológiai alapokon
  • A megoldás a Microsoft Azure publikus felhőszolgáltatási környezetben fut, így jelentős költség-megtakarítás és hatékonyság javítás érhető el a hagyományos (on-premise) rendszerekkel szemben
  • A rendszer akár exponenciálisan növekvő tranzakció számokkal is kényelmesen megbirkózik a végtelen rugalmas rendszerskálázódás folytán

 

Iparági területek

  • Bankok: chatbanking alapú tranzakciós szolgáltatások kezelése (bankkártya tiltás, betétlekötés, …), pénzügyi segéd
  • Biztosítók: kárbejelentés, szerződéskötés, kárrendezési folyamat
  • Telco cégek: e-commerce/webshop/self-care platformok kiegészítése, helyettesítése
  • E-kereskedelem: webshop asszisztens, rendelésleadás, állapot ellenőrzés
  • Futárcégek: rendelések kezelése, nyomon követés
  • Utazásszervezők: jegyfoglalás, last minute ajánlatok, ügyfélelégedettség-mérés
  • Színházak, mozik, rendezvények: online foglalás, ajánlók küldése

 

Az online, folyamatos üzenetváltáson alapuló kommunikáción és tranzaktáláson túl a chatbot automatikusan, megadott időpontban küldhet híreket a feliratkozóknak a push notification funkciót használva, például esemény ajánlókat, személyre szabott jegyfoglalási vagy pénzügyi ajánlatokat juttathat el a címzetthez.

Chatbotunk képes kötetlen, szabad szöveges, illetve irányított, felhasználói interakciót elváró beszélgetésekre is. A szöveges tartalmakon kívül képek, gombok, és egyedi üzenetelemek beépíthetőségét támogatja. Nyelvi környezete alapértelmezetten a magyar, nyelvezet felismerő képességének segítségével pedig kellően felkészült a vulgáris kifejezések kezelésére és azokra a kíváncsi felhasználókra is, akik a chatbot határait keresik.

A felhasználói interakciók mentésre kerülnek, amelyek később visszakereshetők, és elemezhetők. Ezen adatok alapján finomítható a chatbot működési logikája, továbbá a mentett információ üzleti intelligencia elemzések,  mesterséges intelligencia alapú ajánlómotorok kiindulópontjaként is hasznosíthatók.