Gyümölcsöző Együttműködés

 
 

Az első FinTech Bot a Provident Pénzügyi Zrt.-nél

Nagy örömmel számolhatunk be arról, hogy a Grape Solutions Zrt. bemutatta és útjára indította a magyarországi pénzügyi szektor első, publikusan elérhető mesterséges intelligenciát használó ügyfélszolgálati fejlesztését, a Provident chatbot-ot. A Facebook Messenger-be épülő alkalmazás a Provident Pénzügyi Zrt-nél elérhető egyedülálló megoldásként, egyszerű kérdezz-felelek alapon segít az ügyfeleknek a megfelelő hiteltermék kiválasztásában. A chatbot bekapcsolása az ügyfélkezelési folyamatba valódi áttörést jelent a magyar FinTech történelmében és fontos lépés a pénzügyi szektor szereplőinek digitalizációját illetően. A technológia a Microsoft Bot Framework Azure publikus felhő alapú szolgáltatásait használja szövegértelmezésre (Microsoft Cognitive Services – LUIS (Language Understanding Intelligence Service) valamint szókincs és tudástár kezelésre (Microsoft Cognitive Services – QnA Maker). Fejlesztése iteratív módszertan szerint zajlik, az első verzió 2017. április 27-e óta elérhető.

Az ügyfélszolgálati terhelés csökkentése mellett az okossegéd új ügyfélélménnyel segíti a hitelezési folyamatot, a Provident call center számára pedig pontosabb visszamérést és még hatékonyabb ügyfélelérést biztosít.

A Grape Solutions Zrt. által fejlesztett chatbot a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével kontextusában értelmezi az üzeneteket. A fejlesztés Microsoft Azure publikus felhő technológiára épül,  ami biztosítja a nagy terhelés esetén való dinamikus skálázódást és a magas rendelkezésre állást.

Comments

comments